Bloğuma hoşgeldin adını bilmediğim okuyucu

Yazmak oldum olası bana "çekici" gelmiştir. İnsan ardında bir şeyler bırakmak için mi yoksa yaşadıklarını unutur korkusuyla mı yazma ihtiyacı duyar bilinmez ama mağaradaki kayalardan günümüzdeki bilgisayar ekranına yazmaya kadar ilerletmiş bu işi. Bu süregelen yazma ihtiyacı bende de aynen devam ediyor. Haliyle bende kağıt kalem kullanımından dünyanın vazgeçilmezi olan blog yazılarına ilerlettim bu işi..

16 Ocak 2012 Pazartesi

Bebeğim doğdu ama sütüm yetecek mi?

Yaşanmadan gerçekten anlaşılamayacak bir duygu annelik ve anneliğin getirdiği endişeler. Bazen ailem bana gereksiz endişeler yaşadığımı söylüyor ama bu beni rahatlatmaya yetiyor mu tartışılır:)

Endişelerim oğlumun yani Tuna'nın doğumuyla birlikte o ilk emzirme anıyla başladı. Her anne gibi sütümün gelip gelmeyeceği ya da yeterli olup olmayacağı konusunda endişelendim. Az geldiği zamanlar ise "neden benim sütüm yetmiyor" sorusuyla canım sıkılmadı değil. Elbette bu düşünceler lohusalık dediğimiz dönemde daha da fazlaydı. Boşuna bizim kültürümüzde "kırkı çıkmak" diye de bir söylem yok. Bir anne için bebeğini emzirmek ve onu beslemek anneliğini "iyi" yapmakla eş oluyor sanırım. Elbetteki yanlış. Hem o zaman süt anneler ne yapacaktı:) Bu duyguyu üzerinizden atmak için biraz uğraşmanız gerekiyor. Çünkü bu anneliğin yeterliliğinin ölçüsü asla değil.

Sütü ilk zamanlara göre daha çok ama hala mama takviyesi yapan bir anne olarak şunu söylemeliyim ki sütün artışı bebeğinizi ne kadar emzirdiğinize bağlı. Biliyorum çok yorucu oluyor hem emzirmek hem mama hazırlamak. Üstelik ilk zamanlar uykuya hasret kaldığınız ve gece neredeyse iki saatte bir uyandığınız zamanlar daha da zor ama şu anda sütümün artmasında en büyük etken diyebilirim. Sütü arttıran başka şeylerde var tabi. Birazdan sıralayacaklarım denenmiştir söyleyeyim:) malt, sütü geçekten arttırıyor. Vita malt ya da imnu malt kahve bu konuda destek gerçekten. Ama meyve aromalı olanlar bende o kadar işe yaramadı. İkinci önerim soğan! Kokusundan rahatsız oluyorsanız soğanı çok az bir yağda soteleyerek de tüketebilirsiniz. Üçüncü önerim bol bol yeşil sebze tüketmeniz. Bu yüzden etrafınızdakilerden sıkça maydonoz, marul ya da dereotunu duyuyorsunuz. Bol salata ya da yeşil sebzeleri menünüzden asla çıkartmayın. Son önerim ise; süt sağma pompası. Bebeğinizin doğumundan önce mutlaka edinin. Sütün artmasında çok işe yarıyor.

Ve anneliğinizi sütünüzle ölçmeyin. Herşeyi bir kenara bırakın "anne" olmanın keyfini çıkarın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder