Bloğuma hoşgeldin adını bilmediğim okuyucu

Yazmak oldum olası bana "çekici" gelmiştir. İnsan ardında bir şeyler bırakmak için mi yoksa yaşadıklarını unutur korkusuyla mı yazma ihtiyacı duyar bilinmez ama mağaradaki kayalardan günümüzdeki bilgisayar ekranına yazmaya kadar ilerletmiş bu işi. Bu süregelen yazma ihtiyacı bende de aynen devam ediyor. Haliyle bende kağıt kalem kullanımından dünyanın vazgeçilmezi olan blog yazılarına ilerlettim bu işi..

30 Eylül 2011 Cuma

2011-2012 yılı Pedogojik Formasyon ve Yine Aynı Haksızlık...

Her pedogojik formasyon eğitim başvurusunda Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı'nın 80 Sayılı Kararı'ndaki aynı tutumu görmek içimi aynı sıkıntıya sokuyor ve isyam ettiriyor. Kurul kararının 21. ve 76. maddelerine bir göz atarsanız felsefe grubu, felsefe, tarih, sosyoloji bölümleri ve tarih öğretmenliği bölümü mezunlarının antrolopoloji dersi verebildiğini görürsünüz. Senelerdir böyle süregelmesi de yapılan bu yanlışı kanıksamama sebep olmuyor maalesef.

Hani yıllardır merak ettiğim iki şey var; ilki, sözü geçen bu bölümler antropoloji dersi verebiliyorsa bu ülkede antropoloji bölümleri neden var? İkincisi ise acaba kurulda karar alan yetkililer üniversitelerin bünyelerinde antropoloji bölümü olduğunu bilmiyorlar mı?

Ben üniversite yıllarında pedogojik formasyon almış, milli eğitimin onaylı bir okulunda staj yapmış ama kurul kararınca ataması yapılmayan bir sosyal antropolog olarak sesimizin duyulmamasından ŞİKAYETÇİYİM.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder