Bloğuma hoşgeldin adını bilmediğim okuyucu

Yazmak oldum olası bana "çekici" gelmiştir. İnsan ardında bir şeyler bırakmak için mi yoksa yaşadıklarını unutur korkusuyla mı yazma ihtiyacı duyar bilinmez ama mağaradaki kayalardan günümüzdeki bilgisayar ekranına yazmaya kadar ilerletmiş bu işi. Bu süregelen yazma ihtiyacı bende de aynen devam ediyor. Haliyle bende kağıt kalem kullanımından dünyanın vazgeçilmezi olan blog yazılarına ilerlettim bu işi..

7 Haziran 2010 Pazartesi

Filmkolik Pers Prensi - Zamanın Kumları (Prince of Persia - Sands Of Time) için ne diyor?

Ve uzun zamandır merakla beklediğim filmi hafta sonu büyük bir keyifle izledim. 90’lı yıllarda bilgisayar oyunuyla tanıştığım Pers Prensi- Zamanın Kumları (Prince of Persia - Sands Of Time) Mike Newell'ın yönetmenliğinde sonunda beyaz perdeye yansıdı.

Zamanın 3 boyutlu görüntüsüne meydan okuyacak kadar güzel bir görsellik yansıtıyordu film gerçekten. Bilgisayarda daha önce Prince of Persia oynamış biri için filmin ayrı bir cazibesi var kesinlikle. Benim için de öyleydi. Oyunla bire bir örtüşen karelerde gerçekten oyunda gibi hissettim kendimi. Hani birazdan tuşlara basıp prensi sarayın duvarlarında ben gezdirecekmişim gibi:)

Görsel olarak kesinlikle iyi bir film olmasının yanında, hikaye de bence çok iyi kurgulanmıştı. Alamut Kalesi, Haşhaşi’ler ve zamanı geriye alan sihirli kum… Her şey yerli yerine oturmuştu.

Uyarlama filmlerde olur ya bazen, karakterler sizin zihninizdeki ile örtüşmez. Pek keyifli olmaz bu durum. Ama bu filmde karakterler de zihninizdeki ile örtüşüyor. Jake Gylenhaa Pers Prensi için çok başarılı bir seçim olmuş. Gemma Arterton’da öyle tabi. Asya’nın esmer güzelliğini yansıtmış:) Aslında filmin tüm karakterleri başarılı seçimler demek doğru olacak.

Her zaman söylediğim gibi sadece dijital teknoloji ürünü olmak beyaz perdede başarı sağlamaya başlıca etken olmamalı. Gelişen teknoloji gibi insanların da geliştiği düşünülerek senaryoların da üzerinde oldukça emek harcanmalı. İşte görülüyor ki; 3 boyutlu olmasa da bir film izlenir ve beğenilir. Bu konuda beni yine doğruladığı bu film.

Hal böyle olunca Prince of Persia, film arşivimde son zamanların en iyi filmleri arasına yerini aldı.

Kesinlik vakit ayırın ve bu filmi izleyin. Keyifli anlar sizi bekliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder