Bloğuma hoşgeldin adını bilmediğim okuyucu

Yazmak oldum olası bana "çekici" gelmiştir. İnsan ardında bir şeyler bırakmak için mi yoksa yaşadıklarını unutur korkusuyla mı yazma ihtiyacı duyar bilinmez ama mağaradaki kayalardan günümüzdeki bilgisayar ekranına yazmaya kadar ilerletmiş bu işi. Bu süregelen yazma ihtiyacı bende de aynen devam ediyor. Haliyle bende kağıt kalem kullanımından dünyanın vazgeçilmezi olan blog yazılarına ilerlettim bu işi..

1 Mart 2012 Perşembe

Emzirme Reformu

Türkiye'de ilk altı ayda sadece anne sütü ile beslenen bebeklerin oranı % 1,3. Beş yaşın altındaki çocukların % 25'inde beslenme eksikliği görülüyor. Türkiye nüfusunun yaklaşık % 15'i beş yaşın altında. Ve bu çocukların 63,000'i her yıl önlenebilir hastalıklardan dolayı hayatını kaybediyor. (Kaynak: UNICEF Türkiye, Anne sütüyle ilgili gerçekler)

Gerek bu gerçekler gerekse çalışan annelerin emzirme ve süt izni konusunda yaşadıkları sıkıntılardan yola çıkarak başlatılan Emzirme Reformunu bende bir anne olarak kesinlikle destekliyorum.

Ne yazık ki ülkemizde hamile olmanızla birlikte iş yaşamında tercih edilmeyen çalışan olmaya başlıyorsunuz. Bebeğinizi kucağınıza aldığınızda ise onu emzirebilmek için hakkınız olan süt izinlerini kullanmanız iş yaşamında istenmeyen çalışan olmanızı devam ettiriyor.

Bir bebeğin dünyaya gelmesi ile anne olan kadının hayatı gerçekten çok değişiyor. Bebeğinizi kucağınıza almanızla birlikte onu korumak beslemek, bakmak annelikten beklenen şey olurken çalışma hayatında varolabilmek için önceliği nereye vereceğimizi şaşırıyoruz. Anne olmak gerçekten çok keyifli ama bir o kadar da zor.

Ben 4.5 aylık oğluma sütüm yeterli olmadığından bebek sütü de vermek zorunda kalan bir anneyim. Ama oğlumu emzirmekten hiç vazgeçmedim. Doğum fotoğrafçılığı yaptığım için oğlumu emzirmek konusunda tüm gün çalışan bir çok anneden daha şanslıyım. Doğum izinleri ve emzirme izinleri konularında nasıl sıkıntılar yaşandığını arkadaşlarımdan çok iyi biliyorum. Ama anne sütü çocuğunuzun bağışıklık sistemi için en değerli şey.
Lütfen emzirmekten vazgeçmeyin ve emzirme reformuna destek verin...

emzirmereformu.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder