Bloğuma hoşgeldin adını bilmediğim okuyucu

Yazmak oldum olası bana "çekici" gelmiştir. İnsan ardında bir şeyler bırakmak için mi yoksa yaşadıklarını unutur korkusuyla mı yazma ihtiyacı duyar bilinmez ama mağaradaki kayalardan günümüzdeki bilgisayar ekranına yazmaya kadar ilerletmiş bu işi. Bu süregelen yazma ihtiyacı bende de aynen devam ediyor. Haliyle bende kağıt kalem kullanımından dünyanın vazgeçilmezi olan blog yazılarına ilerlettim bu işi..

28 Şubat 2010 Pazar

Taşın içindeki "Öz"


Bu günlerde çokça zihnimi meşgul eden fikirlerim uçuşup duruyor diye düşünüp Hacı Hüsrev Gerede Caddesi’nde hızlı adımlarla ilerlerken İz tv’de izlediğim Mehmet Aksoy’un "İnsan Halleri" sergisindeki heykellerini görünce o hızlı düşüncelerim birden durdu ve ayaklarım beni sergiyi gezmeye götürdü. Yalnızca beni değil tabi bana eşlik eden kız kardeşimi de. Televizyonda Mehmet Aksoy’un heykelleri ve çalışmalarıyla ilgili yorumlarını izlerken duyduğum düşünsel yakınlık heykellerle karşı karşıya kaldığımda daha da bütünleşti. Şamanlar hala gözlerimin önünde ve kayıp analar heykeli…

Bu sergiyi mutlaka görmelisiniz..

Son bir yıldır Serdar'ın "insanlık halleri" konulu fotoğraf projesini takip ediyorum. Aynı hissi orada da hissediyorum. Şu zaman diliminde dünyanın bir köşesinde benimle aynı eylemde düşüncede bulunan bir çok insan var. Farkında olmadığımız ortak yaşamsal bir alan var. Serdar'ların karelerine hapsettiği anları bir vakit hepimiz yaşıyoruz. (Bu arada sergiyi merak edenler için 24 Nisan 2010 Cumartesi günü İfsak'ta açılışları var.)

Gün benim için böyle bitmedi tabi. Arkasından Taksim’de bir fotoğraf sergisi açılışına katıldım. Fotoğrafları gezerken ben olsam nasıl anlatırdım bu kareyi nasıl aktarırdım hesaplaşmalarıyla uğraştım durdum. Sonrasında kişisel sergi projelerim için neler ekleyebilirim diye düşündüm.

Gün bitip eve geldiğimde birkaç fotoğraf albümünü karıştırdım ve elime daha önce okuduğum ve çok keyif aldığım Şamanizm kitabını aldım.

İstanbul- Nişantaşı 28 Şubat 2010
*Fotoğraf tumgazeteler.com'dan alınmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder