Bloğuma hoşgeldin adını bilmediğim okuyucu

Yazmak oldum olası bana "çekici" gelmiştir. İnsan ardında bir şeyler bırakmak için mi yoksa yaşadıklarını unutur korkusuyla mı yazma ihtiyacı duyar bilinmez ama mağaradaki kayalardan günümüzdeki bilgisayar ekranına yazmaya kadar ilerletmiş bu işi. Bu süregelen yazma ihtiyacı bende de aynen devam ediyor. Haliyle bende kağıt kalem kullanımından dünyanın vazgeçilmezi olan blog yazılarına ilerlettim bu işi..

27 Ağustos 2010 Cuma

10 bin yıllık çocuk iskeleti Buz Çağı'nın sonundaki göçü açıklayabilecek mi?


2006 yılında iki Alman dalgıç tarafından Meksika'nın Quintana Roo eyaletindeki "Hol Chan" isimli mağarada suyun yaklaşık 8 metre altında bulunan çocuk iskeleti 4 yıl boyunca suyun altında incelenmiş. Şimdi ise labaratuvar araştırmaları ile ilk insanların Buz Çağı'nın sonunda Bering Boğazı'nı geçerek, Meksika'nın doğusuna nasıl göç ettiğinin daha iyi anlaşılması amaçlanıyormuş. hurriyet.com.tr / DIŞ HABERLER 26 Ağustos 2010

Bu tür haberlerle karşılaştığımda antropolojinin neden Türkiye'de gerektiği değeri ve önemi bulamadığı konusunda sorulara başlıyorum. Ve mesleğimi yapamamanın üzüntüsünü yaşıyorum. Bir ülkede üniversite de sosyal bilim sınıflandırmasında yer verip bir bölüm açıp öğrenci okutup ardından o bilim dalı yokmuşçasına davranılmasına anlam veremiyorum.

Öğretmenlik formasyonu kayıtlarının başladığı şu günlerde antropolojinin listelenen bölümler içinde yer almamasını da aynı şaşkınlıkla izliyorum. Sosyolojiden psikolojiden ya da kabul gören diğer bilimlerden farkımız nedir ki öğretmenlik vasfına uygun görülmüyoruz? Bir taraftan bunları düşünürken bölümdeki hocalarımızın sessizliği de cabası. Neyiz? Ya da neden değiliz?

Sorularımın cevapları yine yanıtsız kaldı ama bu kez antropoloji.net'in kurucusu ve aynı zamanda meslektaşım olan Murat Babadalı'ya öğretmenlik formasyonu ile ilgili tüm mezunlar olarak neler yapabiliriz diye bir mail ilettim. Her zamanki duyarılığıyla gecikmeden cevap verdi. Sanırım bir şeyler elde etmek için bölümümüzden yeterli destek gelmiyorsa bu bölünde okuyanlar olarak bizlerin ortak hareket etme vakti geldi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder