Bloğuma hoşgeldin adını bilmediğim okuyucu

Yazmak oldum olası bana "çekici" gelmiştir. İnsan ardında bir şeyler bırakmak için mi yoksa yaşadıklarını unutur korkusuyla mı yazma ihtiyacı duyar bilinmez ama mağaradaki kayalardan günümüzdeki bilgisayar ekranına yazmaya kadar ilerletmiş bu işi. Bu süregelen yazma ihtiyacı bende de aynen devam ediyor. Haliyle bende kağıt kalem kullanımından dünyanın vazgeçilmezi olan blog yazılarına ilerlettim bu işi..

1 Mayıs 2010 Cumartesi

Özportre

Dün akşam yazmaya fırsatım olamadı çünkü eve vardığımda saat çoktan geceyarısını geçmişti...

İfsak'ta önce "özportre" konulu proje toplantısına arkasından da fotoğraf değerlendirme toplantısına katıldım. Özportre bir yılı aşkın bir süredir devam eden bir süreç. Ufuk Hoca'nın fotoğraflarıma yaptığı yorumlar için mutlu oldum. Bu fotoğraflar hangileri? neredeler? diye merak eden oluyorsa sergiye kadar beklemeleri gerekecek maalesef.

Özportre oldukça zor bir konu bence. İnsanın kendini ifade etmesi zorken bir de bunu fotoğraf karelerinde yapmaya çalışması işi biraz daha karmaşıklaştırıyor. Ama bir o kadar da keyifli kılıyor. Özportre benim için kendi fiziksel özelliklerimin dışında iç dünyamın karmaşıklığını, çözebildiğim ya da çözemediğim soruları da içinde barındırıyor. Daha çok içten dışa yol olan bir eylem. Bu nedenle üzeri(m)nde düşünmek gerekiyor. Salt olarak kendimi yansıtan fotoğraflar da özportre olabilirdi elbette ama fotoğrafında diğer sanat dallarıyla uğraşanlar gibi öznel bir tarafı var. Bu nedenle kendimi ifadelendirme şeklimle karelerimde kendimi bulacağım...

Proje toplantısı sonrasında fotoğraf değerlendirme toplantısına katıldım. Yeni arkadaşların geçen hafta sonu yaptığı çekimlerinin değerlendirmesi vardı. Bazı kareler gerçekten farklı bakış açısı olanları ön plana çıkarıyor. Ama bu başlangıçta bu bakışa sahip olamayanların kendi bakışlarını geliştiremeyecekleri anlamına gelmiyor tabi. Kendi bakışımızı geliştirmek kendimizi geliştirmekle paralel gidiyor aslında. Hayattan ne kadar çok beslenirsek karelerimize o kadar çok şey katabiliriz. Bunu asla unutmamak gerekir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder